Aktualności

Wycieczka do Bydgoszczy

W piątek 5 maja klasa IV wraz z opiekunami: wychowawczynią panią Hanią Owsianną oraz panią Karoliną Kowalczyk-Praiss pojechała na wycieczkę do Bydgoszczy. O 6.30 wyruszyliśmy w trasę. Droga minęła wszystkim dość szybko.

Pierwszym punktem było Muzeum Mydła i Historii Brudu. Wizytę rozpoczęliśmy od zrobienia własnych mydełek, które zabraliśmy do domu. Każdy mógł wybrać zapach swojego mydła, kolor oraz dodatki. Po warsztatach pani przewodnik opowiedziała nam mnóstwo ciekawostek dotyczących higieny w różnych czasach. Na nas największe wrażenie zrobiły te, które dotyczyły okresów, w których się nie myto się w ogóle.

Kolejnym punktem była Karmelowa Kraina, tam wzięliśmy udział w warsztatach czekoladowych. Każdy uczestnik mógł zrobić swoją czekoladkę, z wybranymi dodatkami, a przy okazji wysłuchać wielu informacji dotyczących procesu powstawania czekolady oraz rodzajów czekolad. Na koniec był czas na słodkie zakupy. Powodzeniem cieszyły się nie tylko czekolady, ale również lizaki i cukierki w wielu oryginalnych smakach, których nie kupimy w zwykłym sklepie.

Następnie udaliśmy się na Rybi Rynek, gdzie czekał już na nas tramwaj wodny. Godzinny rejs Linią Staromiejską po Brdzie był bardzo ciekawy. Tramwaj wodny mijał Bydgoską Katedrę, Operę Nova i Wyspę Młyńską, a następnie przepływał obok zabytkowej śluzy trapezowej, aby przebyć śluzowanie przez odnowioną śluzę miejską. Podczas dalszej części rejsu tramwaj mijał Budynek byłej Dyrekcji Kolei w Bydgoszczy.

Po rejsie czekała na nas pani Przewodnik, z którą ruszyliśmy na spacer po Mieście. Zobaczyliśmy rzeźbę ”Przechodzącego przez rzekę”, makietę średniowiecznej Bydgoszczy, przeszliśmy Bydgoska Aleją Autografów, byliśmy na rynku, a na koniec udaliśmy się na Wyspę Młyńska, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy miasto.

Dzień nam minął bardzo szybko i bardzo intensywnie. W końcu trzeba było wracać. Po drodze jeszcze obowiązkowa wizyta w Mc Donaldzie i koło 20.00 wróciliśmy do domów.

Myślę, że wszyscy wrócili zadowoleni z tej wyprawy.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 809 gości oraz 0 użytkowników.